شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۳۴:۵۱

همزمان با آغاز لغو تحریم‌ها؛
مذاکرات نفتی ایران با سوئیس و نروژ آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: همزمان با آغاز لغو تحریم‌های نفتی، یک مقام مسئول در پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد: دور جدید مذاکرات با دو شرکت نفتی نروژی و سوئیسی-آلمانی به منظور انتقال دانش نوین حفاری و هوشمندسازی شیرهای کنترل درون چاهی نفت آغاز شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمد کرامتی با اشاره به برنامه‌های کلان شرکت ملی نفت ایران به منظور توسعه یکپارچه و فنآورانه مخازن نفت کشور در دوران پسا تحریم، گفت: بر این اساس مذاکره با دو شرکت بین‌المللی در حوزه هوشمندسازی مخازن نفتی آغاز شده است.


رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه از این رو مذاکراتی با دو شرکت سوئیسی و نروژی آغاز شده است، تصریح کرد: یکی از این شرکت‌ها، یک شرکت سوئیسی- آلمانی بوده که در ساخت تجهیزات هوشمند شیرهای کنترل درون چاهی (ICV) دارای تجربه بین‌المللی و جهانی است. وی با بیان اینکه این شرکت سوئیسی- آلمانی تاکنون طراحی‌های متعددی را برای هوشمندسازی چاه‌های نفتی میادین هیدروکربوری با موفقیت انجام داده است، اظهار کرد: این شرکت اروپایی، آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرده است.


کرامتی همچنین در خصوص مذاکرات نفتی انجام شده با یک شرکت نروژی، بیان کرد: این شرکت نروژی دارای تجربه بسیار بالایی در زمینه حفاری‌های افقی و چندشاخه‌ای در مخازن نفتی است. رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر اینکه این شرکت نروژی با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های نروژی توانسته است طولانی‌ترین چاه افقی جهان را به طول ۹ مایل (۹/۶ کیلومتر) حفاری و تکمیل کند، یادآور شد: مذاکراتی با این شرکت برای مشارکت در طراحی و اجرای حفاری‌های افقی در لایه‌های کم تراوا و با ضخامت کم انجام شده است.


کرامتی تاکید کرد: به زودی برای انجام گفت و گوهای بیشتر از نمایندگان این دو شرکت اروپایی دعوت به عمل خواهد آمد. وی با یادآوری این که تقویت و ارتقای سطح همکاری با شرکت‌های درجه اول بین‌المللی از اصول انجام توسعه یکپارچه و فناورانه مخازن نفتی کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به ماموریت پژوهشگاه صنعت نفت در میدان نفتی اهواز و میدان مشترک یادآوران، شبکه بین‌المللی شرکای پژوهشگاه براساس نیازها و اولویت‌های تعریف شده، تعیین می‌شوند که با اعلام آمادگی دو شرکت اروپایی با آن ها وارد مذاکره شدیم.



  کد خبر : 1028
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :